Saturday, June 5, 2010

Malaysia perlu tunjuk kesungguhan bantah Israel!

Sampai hari ini, saya melihat Malaysia yang dikatakan negara Islam masih lagi “lunak” bersuara ketika menyatakan bahawa kita menentang dan membantah tindakan terkutuk Israel yang menyerang konvoi kemanusiaan terbaru ke Gaza. Tindakan kerajaan yang masih lagi lembut terhadap negara Yahudi itu cukup mengecewakan. Walaupun kenyataan dikeluarkan sendiri oleh Dato Seri Najib selaku perdana menteri Malaysia menyatakan bantahan, namun perkara itu dilihat hanya satu tindakan yang sia-sia. Sebenarnya, jika dilihat dari sudut realiti, Malaysia sebenarnya masih belum mengambil tindakan yang sepatutnya.

Tindakan menyuarakan bantahan tanpa diiringi oleh apa-apa tindakan yang “keras” terhadap Yahudi itu hanyalah satu tindakan yang tidak membawa apa-apa makna. Saya melihat, Malaysia mestilah mengambil tindakan yang keras bagi menentang Yahudi laknatullah ini. Jangan dibiarkan Yahudi bermaharajalela di Malaysia! Itulah tindakan yang sepatutnya diambil oleh pemimpin negara pada hari ini.

Tindakan keras yang dilihat boleh dilakukan oleh pihak kerajaan Malaysia adalah dengan menghambat keluar Apco Worldwide yang sedang membelit Malaysia hari ini. Ini barulah dikatakan Malaysia betul-betul membantah tindakan terkutuk Yahudi Israel. Selama ini, walaupun Malaysia bersuara membantah dan mengecam tindakan Yahudi ini, namun kita masih lagi “memelihara” agen Yahudi di dalam negara ini. Sebab itulah saya mengatakan bahawa Malaysia masih bersuara “lunak” dalam menyatakan bantahannya terhadap Israel. Apakah pemimpin kita takut dengan kelibat Apco Worldwide ini jika sekiranya Malaysia mengambil tindakan keras dalam isu ini? Sememangnya, Apco ini telah berjaya “melembutkan” suara Malaysia dalam menyokong Palestin. Inilah kelebihan Yahudi. Dan, yang pastinya, bukan hanya setakat Malaysia, namun banyak lagi negara-negara lain termasuk negara Islam sendiri “disenyapkan” oleh agen Yahudi ini, menyebabkan mereka hanya berani mengutuk tindakan Israel itu namun tida apa-apa tindakan yang diambil.



Justeru itu, mahasiswa ingin melihat usul mengecam tindakan zionis di parlimen esok yang akan dibawakan oleh perdana menteri adalah satu usul yang benar-benar menunjukkan kita, Malaysia menentang Yahudi Israel. Bukan hanya setakat keperluan meluluskan usul tersebut, namun tindakan yang keras juga perlu diambil oleh Malaysia jika kita bersimpati dengan nasib rakyat Palestin. Mahasiswa juga mengharapkan agar Apco Worldwide yang ada kaitan dengan negara Yahudi itu juga dibuang dari Malaysia. Mahasiswa sudah cukup bosan melihat sandiwara kosong Malaysia dalam menyatakan pendirian terhadap sikap Yahudi ini. Jika kita (Malaysia) benar-benar membantah tindakan kejam Zionis ini, kami mengharapkan agar pihak kerajaan mengambil tindakan yang tegas dengan membuang segala perkara berkaitan Yahudi Israel dalam negara Malaysia ini. Mahasiswa mahu Malaysia bebas daripada pengaruh Israel.

No comments:

Post a Comment